3 powody, dla których warto stosować content marketing na rynku B2B

Content Marketing Ninja potrzebny od zaraz – coraz częściej słyszy się, że poszukiwane są osoby potrafiące tworzyć wartościowe teksty. Nic dziwnego, skoro firmy zaczynają zauważać potencjał w tej strategii i aż 51% marketerów twierdzi, że ich budżet na takie działania wzrośnie. Jak dobry content pomaga realizować cele biznesowe?

1. Uzyskiwanie informacji 

Dane osób, które wpisują się w grupę docelową firmy są na wagę złota. Użytkownicy Internetu jednak unikają podawania informacji o sobie w obawie przed spamem, który może zacząć pojawiać się w skrzynce mailowej. Ich postawa się zmienia i robią to częściej i z większym zaangażowaniem, jeżeli mają pewność, że dzięki temu uzyskają dostęp do atrakcyjnych treści. Możliwość pobrania ciekawych publikacji czy raportów, bezpłatny udział w webinarze lub otrzymanie próbki produktu skłania do zostawienia informacji o sobie. Dla przedsiębiorstwa oznacza to uzyskanie listy odbiorców, którzy w przyszłości mogą przekształcić się w kluczowych klientów.

Przykład: Serwis FreshMail.pl to narzędzie do e-mail marketingu, ale oprócz tego także marka, która zyskuje swoją rozpoznawalność dzięki działaniom contentowym wspierającym sprzedaż. Firma organizuje webinary, których celem jest rozpowszechnienie wiedzy z segmentu, którym się zajmują. Dodatkowo udostępniają także bezpłatne przewodniki, e-booki czy raporty w zamian za pozostawianie swoich danych. Ten zabieg umożliwia tworzenia wartościowej bazy danych klientów.

źródło: FreshMail

2. Zwiększanie świadomości marki

Konkurencja nie śpi i w dodatku ciągle jest jej więcej – uzyskanie pozycji eksperta w danej branży jest niezbędne do kreowania profesjonalnego wizerunku firmy. Każda marka uważa, że jest dobra w tym co robi, ale czy komunikuje o tym na zewnątrz? Posiadanie ładnej strony internetowej nie daje gwarancji odbiorcom, że dobrze trafili. Osoby poruszające się w Internecie są coraz bardziej podejrzliwe, dlatego przedsiębiorstwa muszą zapracować sobie na ich zaufanie.  81% marek wykorzystuje już w swoich działaniach blogi, na których powinno dostarczać się specjalistyczne materiały o bardzo wysokiej jakości. Dostarczanie eksperckich tekstów lub filmów, które kompleksowo pomagają rozwiązać jakiś problem jest potwierdzeniem kompetencji takiego przedsiębiorstwa. Dzięki temu konsument widzi, że firma cały czas działa i zna się na tym co robi. Wywołanie poczucia zaufania do firmy jest pierwszym krokiem do lojalności, która cały czas jest w cenie – 20% klientów może generować aż 80% przychodów!

Przykład:Firma Intel buduje swój autorytet poprzez prowadzenie sieci blogów, które skupiają specjalistyczne treści przede wszystkim związane z technologią. W ten sposób przemawia do bardzo wąskiej grupy odbiorców szukających konkretnych treści. Content tworzony jest przez ekspertów, którzy mogą bardzo szybko i online udzielić odpowiedzi na zadane pytanie lub pomóc rozwiązać jakiś problem.

źródło: blogs.intel.com

3. Budowanie relacji i zwiększanie zaangażowania

Filozofia content marketingu B2B opiera się na takich filarach jak pomoc klientowi biznesowemu w rozwiązaniu jego problemów, publikowanie treści zgodnie z jego sympatią i dostarczenie mu contentu właściwymi kanałami. Te działania prowadzą do tworzenia relacji pomiędzy firmą a odbiorcą przekazu dzięki zaspokojeniu jego ciekawości i wątpliwości. Osoby, które utożsamiają się z danym przedsiębiorstwem zdecydowanie częściej angażują się w komentowanie czy udostępnianie treści, które otrzymały. Wywoływanie interakcji zwiększa aktywność grupy docelowej. Można to robić dzięki całemu wachlarzowi dostępnych narzędzi, a jednym z nich jest video – 62% firm uważa, że jest to skuteczna forma komunikacji. Trend video zawdzięczamy rozwojowi takich serwisów społecznościowych jak m.in. Youtube, LinkedIn czy Twitter. Ludzie dużo lepiej przyswajają i zapamiętują multimedialne treści i chętnie dzielą się nimi ze znajomymi – to powoduje rozszerzenie zasięgu komunikatu.

Przykład:Taulia to firma, której profilem działalności jest m.in. dostarczanie faktur w chmurze – jest to typowa organizacja nastawiona na business to business. Czym się wyróżnia? Taulia tworzy różne formy video wykorzystując przy tym humor i parodię. Swoje spoty kieruje do bardzo wąskiej grupy odbiorców, którzy często po obejrzeniu spotów i tzw. przyciskom call to action stają się leadami. Firma cały czas mierzy efekty swoich kampani, które nie tylko wywołują dużo interakcji, ale także generują przychód. Na kreowanie wizerunku Taulii bardzo duży wpływ ma tworzony video content, który oglądany jest aż w 79% od początku do końca.

źródło: Taula.com

Dobry content mówi językiem korzyści, które potencjalny klient może zdobyć, tym sposobem uszczęśliwia zarówno go, ale także markę, bo to jej cele biznesowe realizuje. Nie powinno lekceważyć się działań tej strategii, content marketing ma przede wszystkim wspierać sprzedaż, ale także mówić ludzkim głosem. Mimo działania na rynku B2B komunikaty kierowane są do prawdziwych osób. Czy to znaczy, że właśnie nastała nowa era marketingu? H2H, czyli human to human?

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email