Co słychać w Social Media?

Największy portal społecznościowy na świecie Facebook.com zarobił w 2015 roku średnio 14 dolarów na każdym użytkowniku swojego serwisu. Rozbudowa nowych formatów reklamowych przyczyniła się do zwiększenia popularności tego serwisu wśród reklamodawców.

Media społecznościowe sprzedaży

Niewątpliwie Social Media są doskonałym narzędziem, które możemy wykorzystać w sprzedaży naszych usług lub towarów.  Ale zanim zaczniemy powinnyśmy się zastanowić nad doborem odpowiedniego medium. Każdy dostępny serwis społecznościowy jest skierowany do różnych grup odbiorców, wiąże się z tym również odmienny sposób komunikacji oraz dystrybucji tzw. „Contentu”. To ważne, żeby w ramach strategii komunikacyjnej i reklamowej określić, gdzie będziemy aktywni i na czym ta aktywność będzie polegała. Dla przykładu całkiem inne treści powinnyśmy tworzyć na Facebooku a inne na Instagramie np. ten drugi serwis to przede wszystkim „Content” oparty na obrazie czy to w postaci zdjęcia czy też krótkiego filmu, ale to nie wszystko bo powinnyśmy pamiętać również o odpowiednim „hasztagu” w poście, który publikujemy, ponieważ może się to przyczynić do popularności danego postu a co za tym idzie zdobyciu większego zasięgu takiego postu. Zarówno Instagram jak i Facebook dają nam możliwości wykupienia reklamy i warto to wykorzystać w strategii. Praktycznie non stop Facebook rozbudowuje swoje systemy reklamowe a wszystko po to, żeby zaspokoić potrzeby reklamodawców. Pod koniec ubiegłego roku pojawiły się dwa nowe formaty reklamowe, które są godne uwagi. „Local Awareness” – czyli reklama lokalna, skierowana jest to do tych firm, które chcą zwiększyć rozpoznawalność swojego biznesu w obrębie kilku kilometrów od siedziby firmy. Co daje nam taki format reklamowy? Przede wszystkim to, że reklamę naszej firmy zobaczą osoby, które znajdują się w pobliżu firmy np. w odległości 1 km od firmy. Zwłaszcza nowo powstałe firmy powinny korzystać z tego narzędzia. To również szansa na promocje naszej firmy dla osób, które pierwszy raz pojawiły się w naszym mieście i nasze usługi mogą zaspokoić ich potrzeby. Local Awareness – doskonale się sprawdza w branży hotelowej, restauracyjnej, ale również dla serwisów samochodowych.

Kolejnym ciekawym narzędziem reklamowym jest „Lead Generation” – pozyskiwanie kontaktów. Ten format reklamowy ma za zadanie pozyskanie informacji kontaktowych od osób, które mogą być zainteresowane ofertą naszej firmy. Przewaga tego narzędzia polega na tym, że tworząc taką reklamę możemy pozyskać dane dla nas interesujące m.in. nr. telefonu, adres e-mail a to wszystko w ramach aplikacji Facebooka. Nie musimy odsyłać użytkownika do tzw. Landing Page, czyli do stron internetowych, których zadaniem jest uzyskanie taki właśnie informacji. Ten format reklamowy niewątpliwie skraca drogę jaką musi przejść użytkownik, żeby dokonać np. zakupu naszego produktu, ponieważ cały proces od kliknięcia w reklamę po dokonanie zapisu w formularzu następuje w aplikacji w systemu Facebook – dając nam reklamodawcom od razu dostęp do tych dany z poziomu naszego firmowego Fan Page’a. Jak wiadomo im krótszy czas od kliknięcia w reklamę do zakupu lub rejestracji w naszym serwisie może się przyczynić do sukcesu naszej reklamy. Ten format reklamowy doskonale się sprawdza w branży kosmetycznej np. dla gabinetów SPA lub fryzjerskiej.

Social Media to nie tylko Facebook

Choć niewątpliwie Facebook jest największym serwisem społecznościowym na świecie to jednak należy pamiętać o tym, że są jeszcze inne kanały Social Media, które możemy wykorzystać do zwiększenia rozpoznawalności naszego biznesu albo w sprzedaży naszych usług lub towarów.

Wspomniany wcześniej serwis Instagram, jesienią ubiegłego roku wprowadził możliwość wykupienia formatu reklamowego przez reklamodawców – ten kanał doskonale się sprawdza w przypadku marek „Lifestylowych” zwłaszcza duże pole do popisu mają tutaj marki takich branż jak: producenci zegarków, biżuterii, projektanci ubrań. Reklamę na Instagram tworzymy za pomocą systemy reklamowego Facebooka, który jest właścicielem tego serwisu. Przygotowane reklam odbywa się w podobny sposób za pomocą jednego z dwóch narzędzi reklamowych „Menadżera Reklamy” lub bardziej zaawansowanego narzędzia „Power Edytora”.

Natomiast jest, jeśli szukamy narzędzia w ramach szeroko pojętych Social Media skierowanych bardziej do B2B możemy do tego celu wykorzystać serwis LinkedIn, który również daje nam możliwość wykupienia reklamy ustalając wcześniej wybrane parametry dotyczące odpowiednich grup docelowych, do których ma dotrzeć reklama. Natomiast przewaga tego serwisu nad pozostałymi kanałami Social Media wynika z możliwości budowania sieci kontaktów z partnerami biznesowymi, potencjalnymi klientami lub w poszukiwaniu potencjalnych pracowników. LinkedIn ma bardzo rozbudowane narzędzia w zależności od tego czy potrzebujemy wykorzystać to narzędzie dla celów sprzedażowych w tym również własny CRM do zarządzania kontaktami czy do poszukiwania pracowników bardzo pomocne narzędzie dla działów HR.

Rozkwit mediów społecznościowych w ostatnich latach, daje nam dosyć spore pole do popisu, jeśli chodzi o możliwości promocji biznesu, budowania relacji z potencjalnymi klientami oraz partnerami biznesowymi. W ostatnim czasie zauważalna jest jeszcze jedną rola jaką zaczynają pełnić szeroko pojęte Social Media – mianowicie mowa tutaj o roli tych mediów w „Obsłudze Klienta”. Co raz częściej klienci właśnie tutaj poszukują informacji albo wręcz oczekują natychmiastowej pomocy od firm w rozwiązaniu ich problemów. Jest to kolejna forma wykorzystania społeczności w budowaniu relacji klient vs marka.

Udostępnij:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email