fbpx

Facebook Analytics – poradnik cz.1

Facebook Analytics – to darmowe narzędzie dzięki, któremu poznasz użytkowników Fan Page’a oraz Twojej strony internetowej.

Może już wiesz, że od kilku lat Facebook mocno rozwija funkcjonalności analityczne serwisu oraz całego systemu. Facebook Analytics – całkowicie darmowe narzędzie analityczne daje całkiem sporo możliwości ale dzisiaj opowiem tylko o jednej z ciekawszych funkcjonalności FB Analytics, które możemy wykorzystać przy tworzeniu kampanii reklamowej.

Jak być może już wiesz FB Analytics zbiera informacje z różnych źródeł m.in. „Pixela Facebooka” który możemy a właściwie powinniśmy zainstalować na naszej stronie internetowej lub na stronka dedykowanych na potrzeby kampanii reklamowych – strona lądowania zwanych również Landing Page. Ale Pixel Facebooka to nie jedynie źródło danych, które znajdziemy w systemie analitycznym największego serwisu społecznościowego na świecie. Również aktywności na Fan Page’ach są tutaj źródłem danych i jak się dowiesz poniżej tego tekstu całkiem nietypowe kampanie reklamowe możemy tworzyć właśnie z tego miejsca!

Jeśli jeszcze nie wiesz o co chodzi z narzędziem Facebook Analytics odsyłam bezpośrednio do Facebooka tutaj znajdziesz więcej informacji https://analytics.facebook.com/

Ok wracamy do nietypowych opcji w tym poradniku znajdziesz kilka informacji jak targetować reklamy do osób, które weszły w interakcję z Twoimi postami. Pewnie dla bardziej zaawansowanych użytkowników systemu reklamowego to nic nowego bo faktycznie mamy również taką opcję w narzędziu „Niestandardowe Grupy Odbiorców” gdzie możemy faktycznie targetować reklamy na osoby, które wchodziły w interakcje z naszymi postami na Fan Page’u lub firmowym koncie na Instagramie. Ale ta opcja o której chcę Ci opowiedzieć dzisiaj w moim zdaniem jest bardzie skuteczniejsza i tworzy się ją nietypowo bo nie w menadżerze reklamy a właśnie w narzędziu Facebook Analytics.

Mamy możliwość targetowania reklamy na trzy grupy osób, takie jak:

1. Grupa składająca się z osób, które komentowały Wasze wpisy w ciągu ostatnich 180 dni.

2. Grupa składająca się z osób, które reagowały na Wasze wpisy w ciągu ostatnich 180 dni.

3. Grupa składająca się z osób, które udostępniały Wasze wpisy w ciągu ostatnich 180 dni.

Jak ustawić takie nietypowe targetowanie?

1. Zaczynam od uruchomienia menadżera reklamy lub wchodzimy bezpośrednio do Facebook Analytics: https://www.facebook.com/analytics/ tutaj uwaga jako źródło danych wybieramy konkretny Fan Page a nie Pixel tak jak do tej pory!!

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Kolejny krok to trzeba kliknąć w fioletowy przycisk „100% osób” następnie w przycisk „Dodaj filtr”.

Kolejny krok to kliknięcie w „Utwórz nowy filtr” -> „którzy spowodowali zdarzenie”

Przycisk Dodaj filtr

a następnie wybierz konkretne „zdarzenie”, które chce wykorzystać do kampanii reklamowej.

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Następny krok to kliknięcie w fioletowy przycisk gdzie utworzysz „Grupę niestandardowych odbiorców. Pamiętaj o wybraniu opcji „Ostatnie 180 dni”!!

 Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Dalej już postępujesz standardowo czyli określasz czas trwania kampanii, budżet i tworzysz Content reklamy.

Podsumowanie.

Zadajesz sobie możemy ok fajne ale jak mogę wykorzystać taką reklamę? Kilka przykładów poniżej:

  1. Posty konkursowe, gdzie użytkownicy mieli jakieś konkretne zadanie do wykonania oczywiście ma na myśli konkursy zgodne z regulaminem Facebooka. Osoby, które weszły w interakcje z postem konkursowym mogą teraz dostać reklamę ze specjalną zniżką, rabatem.
  2. Posty, które wygenerowały duże zainteresowanie Twoje społeczności i fani sami komentowali posty, udostępniali bądź zareagowali np. w postaci „Like’a” możesz teraz tym osobą wyświetlić reklamę również ze specjalną ofertę albo stworzyć reklamę, której celem jest wysłanie wiadomości a to już kolejna opcja do, której można wykorzystać „Bota” np. do zbierania „leadów” lub odsyłania na naszą stronę internetowe. O możliwościach Bota piszemy również tutaj: https://spacepr.pl/chat-bot-twoj-nowy-kolega-z-pracy/

W kolejnych tekstach podzielę się innymi ciekawymi funkcjonalnościami narzędzie Facebook Analytics, które z mojego doświadczenie szkoleniowca jest praktycznie nie wykorzystywane. A właśnie jeśli już piszę o szkoleniach jeśli chcesz poznać więcej funkcji systemu reklamowego Facebooka, Instagrama lub LinkedIna to zapraszam na cykl szkoleń lub indywidualnych konsultacji ze mną. Aktualną ofertę szkoleniową znajdziesz na stronie szkolenia https://spacepr.pl/#szkolenia lub napisz do mnie na szkolenia@spacepr.pl. Zapraszam również do komentarzy

Udostępnij:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Close Menu