Jak dotrzeć do klienta Premium na Facebooku?

Jak dotrzeć do klienta Premium na Facebooku?

Możliwości tworzenia reklam w serwisie Facebook lub Instagram jest naprawdę wiele. Pozostaje pytanie jak dotrzeć do grupy klientów określanej jako klient „Premium”.

O targetowaniu reklam w serwisie Facebook powstało wiele poradników więc zakładam, że podstawy managera reklam już znasz. Zanim jednak przejdziemy do technicznych ustawień reklamy zastanówmy się kim jest klient „Premium”. 

Premium to klient nie tylko o dużej zasobności portfela ale również klient, który ma wygórowane wymagania co do jakości produktu lub usługi. Premium wymaga szczególnej uwagi przy obsłudze sprzedażowej i co najważniejsze jest to klient, który ma bardzo mało czasu.

 

W takim razie jak dotrzeć do takiego klienta z ofertą sprzedaży np. samochodu marki Premium?

 

 1.     Targetowanie reklam po zachowaniu w serwisie Facebook/Instagram.

 

Większość osób, które już robiło reklamy wie o tym, że możemy targetować reklamę na osoby po konkretnych zainteresowaniach niestety w przypadku tej grupy docelowej nie będzie to dobre rozwiązanie, dlaczego?

Możemy targetować reklamę na osoby, które są zainteresowane najnowszym telefonem iPhone XS albo modelem komputera marki Apple, które jak wiadomo, są raczej w górnej półce cenowej w porównaniu z innymi producentami telefonów komórkowych czy komputerów. I faktycznie takich osób zainteresowanych takimi produktami może być sporo ale to jeszcze nie oznacza, że mamy do czynienia z klientem „Premium”. Natomiast mała zmiana w ustawieniach targetowaniu reklamy na tzw. „Użytkowników” albo osoby posiadające takie urządzenia to już bardziej precyzyjne dane i lepiej dobrana grupa docelowa.

 

 

 

Oczywiście możemy jeszcze w innym miejscu ustawień reklamy określić użytkowników telefonów z systemem iOS poprzez ustawienie na jakich urządzeniach będzie się wyświetlać nasza reklama.

 

Jeśli do opcji targetowania dodamy jeszcze zachowania lub „Stanowiska zawodowe” np. przedsiębiorca, Business Owner, CEO itd. To również możemy być bardzo blisko naszej pożądanej grupy docelowej.

 

 

Żeby jeszcze lepiej dopasować reklamę powinniśmy dodatkowo zawęzić ustawienia na osoby o zainteresowania konkretnymi luksusowymi produktami takimi jak zegarki, ubrania, torebki, samochody. 

 

2. Targetowanie po lokalizacji.

 

 

Możemy jeszcze skorzystać z opcji targetowania po geolokalizacji. Praktycznie w każdym mieście są dzielnice gdzie znajdziemy wiele luksusowych domów lub apartamentów, gdzie potencjalnie mogą mieszkać nasi klienci “Premium. W takim razie jak ustawić reklamę z dokładnością do 1 kilometra a nawet mniejszego obszaru? 

 

Facebook przygotował nam kilka opcji:

 

W standardowym ustawieniu reklamy Facebook daje nam możliwość reklamowania do osób będących w danej lokalizacji oraz w obszarze od 17 do 80 km. Obrazek poniżej.

 

 

Natomiast nam zależy na osobach, które mieszkają w konkretnej lokalizacji i najlepiej w obszarze np. do 1 km. W takim razie musimy kliknąć przycisk w powiększenie mapy po prawej stronie i kliknąć  “Upuść pinezkę” w miejsce gdzie prawdopodobnie mieszka nasza grupa docelowa. Czasami można też wpisać ulicę lub dzielnicę w danym mieście. Możemy też bardziej precyzyjnie zaznaczyć jakiś konkretny budynek i rozszerzyć zasięg kampanii do 1 km od tego punktu. Przykład poniżej obrazuje dzielnicę Wilanów. 

 

 

Jeśli chcemy zawęzić wyświetlanie takiej reklamy do konkretnego budynku to możemy za pomocą wykluczenia lokalizacji wyłączyć wyświetlanie reklam w pobliżu miejsca naszego zainteresowania. Pozwoli nam to na wyświetlanie reklamy na osoby, które znajdują się, bądź przebywały w konkretnym budynku. Obrazek poniżej. 

 

Jak mogą to wykorzystać marki luksusowe np. salony samochodowe? W bardzo prosty sposób ustawiamy targetowanie po lokalizacji na osoby, które uwaga!!! “Znajdują” się w danej lokalizacji np. w innym salonie samochodowym konkurencyjnej marki samochodowej “Premium” w naszym mieście. Pamiętaj o tym, że w ramach jednej kampanii reklamowej możemy zaznaczyć maksymalnie 24 miejsca. Możesz zaznaczyć innej salony samochodowe luksusowych marek np. w Warszawie i na osoby, które znajdują się bądź znajdowały się w danej lokalizacji czytaj budynku!!! 

 

3. Targetowania Custom Audience.

 

Facebook przygotował również bardziej zaawansowane sposoby na dotarcie do naszych potencjalnych klientów wykorzystując dane w oparciu o “Pixel Facebooka”, czyli kod, który instalujemy na naszej stronie internetowej – Uwaga!!! to warunek konieczny, żeby wykorzystać dane, niestety nadal dostrzegam, że wiele marek salonów samochodowych nie wykorzystuje tego darmowego narzędzia! Tutaj będzie można targetować również na nasze bazy danych. 

 

Do stworzenia takiej grupy docelowej będziemy musieli ustawić grupę w ramach “Grupy niestandardowych odbiorców”. 

 

 

Klikając “Utwórz nową” będziemy mieli do wyboru kilka ciekawych opcji:

 

  • Ruch w witrynie internetowej.

  • Lista klientów.

  • Aktywność w aplikacji.

  • Aktywność offline.

  • Film.

  • Profil firmowy na Instagramie.

  • Formularz kontaktowy. 

  • Wydarzenia.

  • Materiał błyskawiczny.

  • Strona na Facebooku. 

 

Jak widać mamy całkiem sporo możliwości. Ja skupię się na pierwszej opcji:

Ruch w witrynie internetowej – czyli tak zwany Re-marketing. To narzędzie pozwala nam dotrzeć do wszystkich osób, które odwiedziły naszą stronę internetową (pod warunkiem, że wcześniej zainstalowaliśmy Pixel Facebooka), zmierzone w ten sposób dane pozwalają nam dotrzeć do odbiorców, którzy byli zainteresowani konkretnym produktem tutaj dla przykładu konkretnym modelem samochodu Audi S3 Sportback. 

 

W tym przypadku będziemy targetować reklamę na osoby, które odwiedziły stronę dotyczącą tego modelu za ponad 200 tysięcy złotych. Dane są przetrzymywane przez Facebooka nawet do 180 dni wstecz od instalacji Pixela Facebooka – czyli możesz dotrzeć do osób, które były zainteresowane tym modelem samochodu pół roku temu. Doskonały sposób na sprzedaż samochodów w ramach akcji wyprzedażowych np. z rocznika 2020. 

 

 

Jak widać na obrazku również tutaj możemy zawęzić odbiorców do osoby, które korzystają z konkretnego modelu telefonu. W taki sposób ponownie możemy wyświetlić reklamę osobom o statusie “Premium”, które zainteresowane są produktem “Premium”. 

 

Inną ciekawą funkcjonalnością w ramach bardziej zaawansowanych technik targetowania reklam w obszarze systemy Facebook jest targetowanie reklam do “Grup podobnych odbiorców” – ta funkcja pozwala nam dotrzeć do osób, które lubią podobne Fan Page’e do naszego czyli możemy dotrzeć do osób, które lubią naszą konkurencję. Im bardziej zawężona grupa tym lepiej. Rekomenduję ograniczenie do 1%. Sam Facebook rekomenduje grupy, które zawierają maksymalnie do 170-180 tyś osób. Przykład poniżej. 

 

 

Tutaj dodatkowo możemy zawęzić reklamę do osób z danej lokalizacji i po konkretnych zainteresowania tak jak na przykładach powyżej ale niestety może to być zbyt wąską grupa odbiorców i Facebook nie pozwoli nam odpalić takiej kampanii reklamowej. 

 

Podsumowanie:

Powyższe przykłady dają całkiem spore możliwości targetowania reklam w całym systemie Facebooka (Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp) ale jest tak naprawdę są tylko wycinkiem możliwości całego systemu. Tworząc kampanię reklamową powinniśmy zastanowić się w pierwszej kolejności jaki jest nasz główny cel kampanii a mamy tutaj całkiem sporo możliwości:

  • przekierowanie na stronę www, 

  • kontakt z nami za pomocą wiadomości lub kontaktu telefonicznego,

  • zaangażowanie z naszym postem, wydarzenie lub filmem, 

  • pobieranie danych kontaktowych tzw. “leadów”,

  • dokonanie zakupu lub innej konwersji. 

 

Natomiast w kolejnym kroku dopiero właściwe targetowanie reklam a kończąc na przygotowanie właściwego contentu. 

 

Kolejny tekst będzie dotyczył serwisu LinkedIn i jego możliwości umożliwiających dotarcie do klienta „Premium”.

 

Jeśli masz więcej pytań lub potrzebujesz konsultacji w zakresie reklam w systemie reklamowym Facebooka lub LinkedIn dla branży automotive to  zapraszam do kontaktu w formularzu poniżej lub na e-mail kontakt@spacepr.pl. Możesz też skorzystać z naszej oferty szkoleniowej https://spacepr.pl

 

Udostępnij:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email