Jak pozyskać leady sprzedażowe? Skuteczne strategie.

Jak pozyskać leady sprzedażowe? Skuteczne strategie.

Leady sprzedażowe są kluczowe w działaniach handlowych. Są to dane kontaktowe osób lub firm, które mogą się zainteresować oferowanymi usługami. Wyróżnia się 3 rodzaje leadów: zimne, ciepłe i gorące.1k> Zimne leady to osoby, które jeszcze nie są gotowe na zakup. Ciepłe leady to ci, którzy pokazali zainteresowanie, ale nie są pewni. Gorące leady to ci, co już się zdecydowali na kupno.

Pozyskiwanie leadów pomaga w budowaniu bazy potencjalnych klientów. Zwiększa to szanse na finalizację sprzedaży.

Kluczowe korzyści

  • Koszt utrzymania obecnych klientów w e-commerce jest nawet kilkanaście razy tańszy niż pozyskanie nowych
  • Wyróżnia się 3 rodzaje leadów: zimne, ciepłe i gorące
  • Pozycjonowanie jest jednym z podstawowych działań digital marketingowych, niezbędnych dla e-sklepów
  • Content marketing to istotny element w generowaniu leadów
  • Automatyczne wiadomości follow-up pomagają w budowaniu relacji z klientami

Czym jest lead sprzedażowy?

Lead sprzedażowy to dane kontaktowe potencjalnych klientów. Leadów sprzedażowych szuka się, by rozwijać biznes. Dzielą się one na zimne, ciepłe i gorące.

Zimne leady

Zimne leady to osoby, które jest nie podjęły decyzji o zakupie. Być może mieli ochotę na zakup, ale  z jakiegoś powodu jeszcze nie podjęli decyzji zakupowej. Takie zimne leady, można spróbować „Ogrzać” kierując  do nich dodatkowy przekaz reklamowy, np. bardziej korzystną ofertą. 

Ciepłe leady

Ciepłe leady to ludzie, którzy są bliscy podjęcia decyzji zakupowej. Należy z nimi być w kontakcie, np. przez e-mail marketing, aby zapoznali się z ofertą. Takie działania przybliżają ich do fazy realizacji  i podjęciu dezycję i zakupie.

Gorące leady

Gorący lead to osoba gotowa na zakup, np. wysłała zapytanie. Są to klienci bliscy decyzji zakupu. Gorące leady to wiodąca grupa w generowaniu sprzedaży. To na nich firmy skupiają swoją uwagę, by zwiększać konwersje.

Działania SEO i SXO

Pozycjonowanie (SEO) to podstawowa część marketingu online. Sklepy internetowe je wykorzystują. Dzięki niemu e-sklep może być widoczny w Google. To pomaga przyciągać klientów bez konieczności płacenia za reklamy. Ruch na stronie jest ważny. Pozwala on na zbieranie informacji o potencjalnych klientach. Ale dobrze wypozycjonowanie strony to praca na dłuższą metę, a nie natychmiastowe efekty.

Coraz więcej firm dba nie tylko o SEO, ale także o SXO. SXO to połączenie SEO z UX. Pomaga to w zwiększeniu widoczności witryny. Ale również sprawia, że użytkownicy czują się na niej dobrze. Łatwiej mogą wtedy spełnić swoje cele, takie jak kupno produktu. Dzięki temu strona może zdobyć więcej klientów i zwiększyć sprzedaż.

Jak pozyskać leady sprzedażowe poprzez content marketing

Content marketing to ważny sposob na zdobywanie leadów. Tworzymy teksty, które interesują naszych odbiorców, takie jak blogi. Dzięki nim zachęcamy użytkowników strony do odwiedzenia naszej strony.

W treściach tych umieszczamy formularze do zapisu na newsletter. Dodajemy do nich CTA (Call To Action), co motywuje do zostawienia danych kontaktowych. Te dane później wykorzystujemy w działaniach marketingowych.

Wartościowe treści na blogu

E-booki, raporty i case study to też dobre narzędzia na zdobywanie leadów.  Oczywiście, żeby je pobrać, użytkownicy muszą podać swoje dane, np. maila. Dzięki tym materiałom, nasza marka staje się bardziej wiarygodna.

Materiały do pobrania (e-booki, raporty, case study)

Wiadomości follow-up bardzo pomagają w utrzymywaniu relacji z klientami. Zaczynamy je wysyłać zaraz po zapisaniu się na newsletter. Mogą to być wiadomości powitalne albo promocyjne, ale także z nowościami albo poradami. Pomagają one w rozgrzewaniu klientów do zakupów.

Lead nurturing poprzez wiadomości follow-up

Kształtujemy w ten sposób relacje z naszymi klientami. Staramy się dostarczać im wartość w każdej wiadomości. Dzięki temu lepiej angażujemy i motywujemy ich do zakupów.

Media społecznościowe i reklama w wyszukiwarkach

Facebook, Instagram i LinkedIn są doskonałe do pozyskiwania leadów.4 Ważne jest, by publikować treści, które angażują i przyciągną ludzi do pozostawienia danych kontaktowych. Może to być przez posty, wideo czy konkursy. Dzięki nim tworzysz silne relacje z potencjalnymi klientami.

Kampanie reklamowe (Facebook Ads, Google Ads)

Reklamy na Facebooku czy w Google Ads są świetnym sposobem na zdobywanie klientów.1 Pozwól swojej reklamie trafić dokładnie do właściwej grupy ludzi. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe i strategię, by przyciągnąć ich ofertą. Dobra reklama sprawi, że ludzie chętniej dowiedzą się więcej i zostawią swoje dane kontaktowe.

Marketing automation i remarketing

Automatyzacja marketingu oraz remarketing pomagają w zdobywaniu i pielęgnowaniu klientów.1Marketing automation pozwala wysyłać spersonalizowane wiadomości na różnych etapach zakupu. To buduje relacje i pomaga w sprzedaży. Remarketing z kolei, dotyczy osób, które już raz odwiedziły twoją stronę. Może to zwiększyć szanse na konwersję.

Wniosek

Pozyskiwanie nowych klientów to złożony proces. Wymaga dobrej strategii i użycia różnych narzędzi. Media społecznościowe są bardzo ważne do generowania leadów. Ponad 72% Polaków jest na nich aktywnych, co daje ogromne możliwości dla biznesu.

Ważne jest zarówno zdobywanie nowych klientów, jak i dbanie o te już pozyskane. Poprzez budowanie relacji, można łatwiej zakończyć sprzedaż. Inwestycja w SEO, content marketing, media społecznościowe i reklamy przekłada się na większą ilość klientów. To z kolei podnosi sprzedaż i zyski firmy.

 SEO to ścieżka na długofalowe rezultaty. Jest szansą na więcej ruchu z Google i lepsze doświadczenia użytkowników.6 Reklamy Google Ads pozwalają szybko pozyskać nowych klientów. Z odpowiednim budżetem mogą przynieść duży wzrost.

Content marketing wprawdzie wymaga cierpliwości, ale to buduje markę. Wpływa pozytywnie na relacje z klientami i pomaga w SEO.  Zintegrowane podejście to klucz do sukcesu. Inwestowanie w strategie łączące różne działania jest konieczne. Takie podejście pozwala na lepsze pozyskiwanie klientów i zwiększa sprzedaż.

FAQ

Lead sprzedażowy to dane ludzi lub firm, które mogłyby zainteresować się twoim produktem. Są trzy rodzaje: zimni, ciepły i gorący.

Zimne leady są osobami, które na razie nie są w stanie kupić. Czy kiedyś zainteresowały się twoją ofertą, ale może już znalazły coś dla siebie. Albo są w fazie szukania, nie wiedząc jeszcze, czego dokładnie chcą.

Ciepłe leady okażało zainteresowanie twoją ofertą. Dzięki działaniom marketingowym, jak e-maile, możesz z nimi kontakt utrzymać. Są prawie gotowe na zakup – to ty możesz ich dodatkowo przekonać.

Gorące leady to osoby, które pokazały gotowość na zakup. Oznakowały się np. wysyłając formularz. Są to najlepsze leady, bo wiedzą, czego chcą.

SEO zwiększa szansę, że klienci znajdą twoją stronę w Google. SXO idzie krok dalej, ułatwiając klientom poruszanie się po witrynie. To sprawia, że chętniej możesz pozostawić kontakt.

 

Twórz ciekawe treści, by przyciągnąć klientów. Blogi, e-booki czy raporty pomagają pozyskać leady. Takie treści budują też renomę firmy. Nie zapominaj o follow-up by utrzymywać zainteresowanie i szybko zareklamować.

Użyj mediów społecznościowych do przyciągania nowych klientów. Publikuj interesujące treści i reklamuj się. Za pomocą Facebook Ads i Google Ads trafić dokładnie do klienta. Automatyzacja i remarketing pomagają w budowaniu relacji.

Scroll to Top