Jak wykorzystać Social Selling i LinkedIn w branży motoryzacyjnej – część II

W poprzedniej części artykułu opisaliśmy, co to jest Social Selling oraz jak wykorzystać LinkedIn, aby stworzyć idealne podwaliny pod kontakt biznesowy budując swój ekspercki wizerunek. W tej części zajmiemy się szerzej konkretnymi działaniami, jakie możesz podjąć, aby kontakt przerodził się w sprzedaż. 

Nawiązuj kontakty w sposób przemyślany

Kiedy Twój profil na LinkedIn jest przygotowany według naszych wskazówek oraz rozpocząłeś w nim aktywność, możesz przejść do etapu intensywniejszego budowania bazy kontaktów. W początkowej fazie działania na LinkedIn nawiąż kontakty z osobami, które już znasz. Mogą to być Twoi znajomi posiadający konto, obecni i byli współpracownicy oraz Klienci, z którymi masz lub miałeś kontakt – tak zwane kontakty I-stopnia. Następnie rozwijaj kontakty II-stopnia, czyli z osobami powiązanymi bezpośrednio z naszymi kontaktami.  Zapomnij o przypadkowym, bezsensownym dodawaniu każdego kogo popadnie do swojej sieci zawodowej. Jeśli chcesz nawiązywać znajomość z osobami, których nie miałeś okazji poznać osobiście nie rób tego hurtowo. Największym grzechem handlowca na LinkedIn jest masowe dodawanie kontaktów, a następnie przekopiowywanie handlowych formułek spisanych w Wordzie i wysyłanie ich do jak największej liczby osób. Uwierzcie mi na słowo, że nie trzeba być wybitnym umysłem, aby domyślić się, czy wiadomość jest napisana personalnie do mnie czy masowo kopiowana. 

 Aby nie zmarnować swoich szans sprzedażowych i nie spalić kontaktów przejdź przez te kroki:

  • Wytypuj osoby, które najprawdopodobniej odpowiedzialne są w interesującej Cię firmie za podejmowanie decyzji w danym obszarze. Wyszukiwarka LinkedIn jest nieoceniona i daje znacznie więcej możliwości znalezienia konkretnych osób na konkretnych stanowiskach niż Google. A może jakiś Twój znajomy ma tą osobę w kontaktach i może Cię jej przedstawić?
  • Dowiedz się jak najwięcej o firmie, w której pracuje Twój kontakt, o najważniejszych problemach i potrzebach, które będziesz w stanie w konkretny sposób zaspokoić;
  • Zanim zaprosisz daną osobę do kontaktów poszukaj wspólnego mianownika dla Waszej znajomości; być może braliście udział w jakimś wydarzeniu branżowym lub spodobała Ci się publikacja, prelekcja osoby, do której piszesz, czy też może organizacja potencjalnego Klienta może poszczycić się jakimś ważnym biznesowym osiągnięciem i możesz np. pogratulować? Możliwości jest wiele, a więc staraj się zawsze szukać takich informacji, które pokażą Twoje szczere zainteresowani, indywidualne podejście i wiedzę o potencjalnym kliencie;
  • Pisz w sposób spersonalizowany. Szablonowe sformułowania zaczynające się od ,,Szanowni Państwo”, „Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą”, to idealne rozwiązanie, aby spalić kontakt w przedbiegach.  Za to napisz o sobie, czym się zajmujesz, dlaczego napisałeś, opisz obszar wzajemnej, potencjalnej współpracy. Uwaga: współpracato słowo klucz. Niech Twój kontakt nie czuje, że jest mu właśnie oferowany jakiś produkt czy usługa, ale niech ma wrażenie, że kontakt z Tobą to potencjał wzajemnych, wymiernych korzyści!

Sales Navigator

Rozważ wykorzystanie narzędzia, jakim jest SALES NAVIGATOR, ponieważ daje nam szereg jeszcze bardziej zaawansowanych możliwości wyszukiwania potencjalnych klientów. Jest to opcja dodatkowo płatna, ale przez 30 dni możemy ją bezpłatnie przetestować, aby przekonać się, jak będzie dla nas pracować. Ogromną zaletą LinkedIn Sales Navigator jest dostęp do informacji z interesującego nas rynku, a rozbudowane algorytmy systemu proponują nam np. leady z naszej branży, które idealnie wpisują się, jako nasi potencjalni klienci.

Dodatkowo możemy wysyłać wiadomości InMail nawet nie posiadając danej osoby w grupie kontaktów, obserwować jej aktywność oraz wyszukiwać osoby 
o podobnym profilu. Sales Navigator jest zatem bardzo dobrym narzędziem do jeszcze precyzyjniejszego poszukiwania szans sprzedażowych. Nie należy do najtańszych opcji, ale o tym, czy warto go wykorzystać zależy specyfika Waszego biznesu. W niektórych przypadkach 1 pozyskany lead i zamknięta sprzedaż mogą być warte setki tysięcy, jak nie więcej.  

Udany Social Selling opiera się na budowaniu relacji i dzieleniu wiedzą, zatem korzystając z narzędzia LinkedIn miej to zawsze na uwadze. Pamiętaj też, że Twoja aktywność sprzedażowa w sieci kontaktów jest formą mocno spersonalizowaną i w taki też sposób ubieraj komunikaty wysyłane do potencjalnych odbiorców twoich produktów lub usług. Jeśli chcesz dowiedzieć się w pełni, jak wykorzystać Social Selling i  LinkedIn w branży motoryzacyjnej – skontaktuj się z nami, a profesjonalnie przeszkolimy Twój zespół sprzedażowy. 

Udostępnij:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email