Personal branding? Wypróbuj serwis LinkedIn!

Serwis LinkedIn to doskonałe miejsce na znalezienie nowej pracy, szukanie utalentowanych pracowników, dotarcie do potencjalnych klientów i partnerów biznesowych, reprezentowanie firmy, a szczególnie na budowanie marki osobistej.

W porównaniu do popularnego serwisu Facebook (ok. 2,2 mld użytkowników), z LinkedIn korzysta „tylko” około 575 mln użytkowników na całym świecie. Czym jeszcze różni się od Facebooka? Na Facebooku użytkownik skupiony jest na budowaniu relacji prywatnych, natomiast LinkedIn służy budowaniu relacji biznesowych.

Od 2002 roku, kiedy powstał serwis, założycielom przyświecał jeden cel: budować społeczność w oparciu o zawodowe doświadczenia. Pracownicy mogli wybierać spośród ofert pracy, prezentując swoje wirtualne CV, natomiast pracodawcy mieli mieć bazę danych potencjalnych pracowników w jednym miejscu.

Wraz z rozwojem serwisu przybyło dużo ciekawych rozwiązań, np. system reklamowy Założenie konta nic nie kosztuje. Istnieje opcja przejścia na płatne koto premium, jednakże podstawowa wersja jest równie rozbudowana i na początek na pewno wystarczy.

Na LinkedInie możesz stworzyć zarówno swój profil osobowy jak i firmowy.  Możesz dzielić się specjalistyczną wiedzą w postaci artykułów, treści wideo i graficznych, polecać i komentować artykuły innych użytkowników, tworzyć sieci kontaktów, udzielać się w grupach tematycznych oraz prowadzić prywatne rozmowy za pomocą wewnętrznego komunikatora. W przeciwieństwie do Facebooka, gdzie widzisz treści znajomych i polubionych przez siebie fanpage’y (oprócz reklam oczywiście), algorytm serwisu LinkedIn wyświetli Ci treści zarówno osób i firm, które obserwujesz, jak i tych spoza sieci kontaktów, których publikowane artykuły odpowiadają Twoim zainteresowaniom. To zdecydowanie pozwala odkrywać interesujące treści i poszerzać sieć.

Kogo znajdę na LinkedIn?

Na LinkedInie znajdziesz cały przekrój specjalistów, od zaczynających karierę studentów, poprzez wysokiej klasy ekspertów i menedżerów, aż po osoby decyzyjne, piastujące najwyższe stanowiska w największych firmach.

Jak zacząć?

Odpowiednie uzupełnienie profilu to już połowa sukcesu. Zacznij z głową!

Zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle

Jesteś pewien, że zdjęcie paszportowe sprzed 10 lat to dobry pomysł? Pamiętaj – jak Cię widzą, tak Cię piszą. Wakacyjne selfie to również kiepski pomysł. Zdjęcie profilowe powinno być estetyczne i przedstawiać Ciebie (także zdjęcie z kumplami również odpada).  Postaraj się również, aby zdjęcie w tle nawiązywało do reprezentowanej przez Ciebie branży. Możesz na nim umieścić logo swojej firmy lub określające Cię motto.

Doświadczenie

Uzupełnij je sumiennie. Zastanów się też, czy chcesz zaprezentować wszystkie swoje dotychczasowe zajęcia, jak wpłyną na postrzeganie Twoje marki osobistej.

Umiejętności i potwierdzenia

Pokaż innym w czym jesteś dobry. Stawiaj na konkrety. Serwis pozwala innym użytkownikom potwierdzać Twoje umiejętności – korzystaj z tego i pokaż, że informacje te są prawdziwe.

Rekomendacje

To zawsze dobrze wygląda. Masz zadowolonego klienta, jesteś świetnym wykładowcą, wystąpiłeś w panelu eksperckim? Poproś odpowiednią osobę o wystawienie opinii.  Nie martw się – jeśli nie spełni Twoich oczekiwań, nie musisz jej upubliczniać.

Sieć kontaktów

Opcji jest kilka – możesz interesujace Cię osoby wyszukać ręcznie lub zaimportować je z książki adresowej.  Pamiętaj – buduj swoją sieć tak, aby przynosiła Ci korzyści. Idź w jakość, nie ilość.

Bądź aktywny!

Publikuj treści, komentuj, udzielaj się w grupach tematycznych. Bądź widoczny! Stań się ekspertem w Twojej dziedzinie.

Podsumowując – traktuj serwis LinkedIn jako  miejsce do nawiązywania kontaktów biznesowych, publikuj treści, które mogą zainteresować Twoich potencjalnych klientów i współpracowników. Określ jaki chcesz zbudować wizerunek Twoje marki osobistej, jaki masz cel działań komunikacyjnych w tym serwisie, kto jest Twoim klientem lub partnerem biznesowym, jak będziesz gromadzić kontakty. Testuj również różne narzędzia płatne i bezpłatne tego serwisu.  

Powodzenia!

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email