fbpx

Przegląd świątecznych kampanii reklamowych 2018

Przez nasz konsumencki styl życia, świąteczne kampanie reklamowe stały się nieodłączną częścią grudnia. Dodają klimatu, przez chwilę bawią i często wprawiają w zamyślenie.

Tegoroczne kampanie reklamowe wiodących marek, jak co roku były miodem dla oczu. Piękne, bogate obrazy, pomysłowe scenariusze, często zaskakujące, czasem dziwne i nieprzewidywalne, ale przede wszystkim wzruszające do łez, z powodzeniem wprowadzały w świąteczny nastrój. Z oceanu możliwości postanowiłam wybrać 20 wartych uwagi filmów, które przedstawię w dwóch częściach. Pierwsza dziesiątka to reklamy wyemitowane w Polsce.

Oranżada Hellena

Mikołaj, Kuba Wojewódzki i oranżada Hellena. Jednym zdaniem? Walka celebrytów 😀

Empik

Wzruszająca i bardzo kolorowa opowieść o tym, że warto odłożyć na chwilę smartfona, tablet czy komputer i spędzić czas z bliskimi. 

Ikea Polska

„Niech żyje magia we wnętrzu” to tegoroczne hasło reklamowe Ikea. Bardzo sprytnie nawiązuje do wnętrza jako mieszkania oraz wnętrza jako wyobraźni, od której zaczyna się cała reklama. 

McDonald’s

Historia trochę banalna, o tym, że dziecko zawsze pozostanie dzieckiem w oczach rodzica, ale bardzo ładnie podana. 

Wedel

Wedel kapitalnie i konsekwentnie realizuje swoją kampanię.  W zabawny sposób przypomina o dziecięcej radości i magii świąt. 

T-mobile

Zaskakująca reklama o spełnianiu dziecięcych poważnych marzeniach. Utrzymana w dobrym tonie i guście. 

Coca Cola

W tym roku Coca cola zaangażowała kolejnego muzyka do polskiej wersji świątecznej reklamy. Jest to Katarzyna Nosowska, w całkowicie nowej odsłonie świątecznej piosenki. Intrygująca i ciekawa produkcja.

Perła

Świąteczna kampania Perły, ku mojemu zdziwieniu, uderza głównie do kobiet. Fajnie. Dzięki. 

Nutella

Nutella stawia nie tylko na użyteczność szklanek. W tym roku świątecznym gadżetem była także nakrętka. 

Orange

Orange, podobnie jak T-mobile, stawia na łączenie ponad podziałami. Całkiem zabawny pomysł.

Air New Zelad 

Zabawna historia pokazująca jak jeden drobny błąd, może zmienić oblicze świąt. Sprytnie wpleciony produkt we fabułę filmu. Gratuluję, elegancki przekaz.

International Committee of the Red Cross 

Wzruszająca historia pokazana przez Międzynarodowy Czerwony Krzyż. Organizacja uświadamia, że mimo powszechnie panujących Świąt Bożego Narodzenia, są miejsca, które w tym czasie nie zaznają spokoju, bo nadal toczy się w nich wojna. Nie należy jednak tracić nadziei na odmianę losu.

Sainsbury’s 

Warto wspomnieć, że reżyser tej produkcji to Michael Gracey. Historia jest bardzo optymistycznie nastrajająca i przepięknie komponuje się z hasłem reklamowym sieci: „żyj dobrze za mniej”. Dlaczego dobrze komponuje? Ano dlatego, że podstawówkowe przedstawienia kojarzą się z kiepską scenografią zrobioną z „niczego”, a tu prezentuje się ona na najwyższym poziomie. 

Dodge 

Jedna z bardziej „męskich” świątecznych reklam. W tej niezwykle zwięzłej produkcji, autor wymienia wszystkie zalety samochodów marki Dodge, i robi to bardzo trafnie, nie pomija żadnej ;).

Audi

Urokliwe pokazania historia jak „stare” znane przeobraża się w „nowe” świeże. Marka z tradycjami i odwieczny Mikołaj kontra stawianie nowych celów i podejmowanie wyzwań. Kolejna reklama z bardzo dobrym i ciekawym połączeniem hasła reklamowego z obrazem. 

 Olay 

Kolejna pomysłowa i zabawna reklama. O tym jak zaśpiewać uciążliwe świąteczne pytania, kierowane przez rodzinę do 30letniej panny 😉 Szanowne panie, już wiecie co zrobić następnym razem!

Aldi

Zabawna historia o bohaterskiej Marchewie i złym Pietruchu. Taka bajka brzmi jakby była opowiadana z pokolenia na pokolenie przy kominku marchewek. 

Ikea

Podobnie jak w przypadku Empika, Ikea namawia do zrezygnowania na jeden dzień z obecności w Social Mediach i zachęca do przeznaczenia czasu rodzinie i wspólnemu poznaniu się na nowo.

Google

Stary dobry Kevin sam w domu. Znowu. Albo raczej nie sam a z Asystentem. Google w bardzo zabawny sposób wykorzystuje ciągłą popularność ikony świąt – Kevina

Apple

Przepiękna i ciepła reklama od softwarowego potentata. Eksperymentalna historia, którą w skrócie Apple tak opisuje: „Czy kiedykolwiek stworzyłeś coś wspaniałego, ale bałeś się tym podzielić?

Fundacja Wolne Miejsce

Plus Bonus, nie chwaląc się, w tym roku przygotowaliśmy taki oto spot zapraszający na Wigilię dla Samotnych dla Fundacji Wolne Miejsce. 

Święta, święta i po świętach. Oby rok 2019 był równie owocny i kreatywny co poprzedni.

Udostępnij:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Close Menu