fbpx

Reklama w serwisie LinkedIn – Cele reklamowe

W tym poradniku dowiesz się o jakie dostępne są cele reklamowe w systemie reklamowym serwisu LinkedIn i jak dobrać właściwy cel.

W pierwszej części poradnika przedstawiliśmy podstawowe informacje na temat systemu reklamowego platformy LinkedIn. Pisaliśmy jak założyć konto reklamowe, ustawić walutę rozliczeń za reklamy. 

Dzisiaj chcielibyśmy powiedzieć trochę więcej o menadżerze reklamy serwisu LinkedIn. 

Jeśli jesteś marketerem, który miał już do czynienia z systemami reklamowymi Facebooka lub Google Ads to zauważysz pewne podobieństwa. Przede wszystkim proces tworzenia kampanii oparty jest na trzech blokach konfiguracji reklam:

  • Grupy Kampanii – pozwoli ci na uruchomienie osobnej grupy kampanii.
  • Kampanie – tutaj wybierzesz takie parametry jak: Cel reklamowy, Target, Budżet, Harmonogram kampanii.
  • Reklamy – to już ostatni element to tutaj będziesz tworzyć ostateczny kształt reklamy, określisz m.in. Content, CTA.

W tym tekście skupimy się na Celu reklamowym, którym znajdziesz na etapie Konfiguracji Kampanii. 

Tak jak na obrazku poniżej po kliknięciu Skonfiguruj kampanie zobaczysz podstawowy formularz Celów reklamowych bardzo podobny do menadżera reklamy Facebooka. 

 

Ok to zaczynajmy:

Jak widać Okno Cel zostało podzielone na 3 obszary celów reklamowych:

  • Świadomość
  • Zainteresowanie 
  • Konwersje

Musisz pamiętać o jednej złotej zasadzie kampanii reklamowych w serwisach internetowych.

Po pierwsze zadaj sobie pytanie jaki jest Cel Twojej kampanii reklamowej? Oczywiście odpowiedź może być tylko jedna! Chcę więcej sprzedawać, dotrzeć do moich potencjalnych klientów. Całkowita zgoda ale jest jedno „Ale” sprzedaż naszych towarów lub usług może odbywać się na wielu obszarach a właściwie sposobach nawiązania relacji z naszym potencjalnym klientem, np.:

  • Możesz zbudować świadomość Twojej marki u klienta – mówiąc wprost „Hello jesteśmy firmą X, która ma produkt lub usługę, którą możesz być zainteresowany drogi kliencie.
  • Możesz też spowodować, że klient z reklamy wyląduje na Twojej stronie internetowej gdzie będzie mógł dowiedzieć się więcej o firmie, produktach lub usługach,, będzie mógł również skontaktować się z Twoim działem handlowym.
  • Możesz również przez publikację ciekawego postu na stronie Firmowej serwisu LinkedIn zachęcić potencjalnego klienta do rozmowy bezpośrednio pod postem, możesz też zaprosić taką osobę do polubienia profilu firmowego. 
  • Masz Content Video? Doskonale w takim razie możesz dotrzeć do klientów wyświetlając im materiał video. 
  • Chcesz spowodować, żeby Twój klient zostawił Ci swoje dane osobowe takiej. Imię, Nazwisko, Mail, Tel. a Twój dział handlowy skontaktuje się z takim potencjalnym klientem. 
  • A możesz chcesz zmierzyć „Konwersję” np. rejestrację do formularza Leadowego, albo pobranie ebooka? również taką możliwość daje system reklamowy serwisu LinkedIn. 
  • Jeśli szukasz nowego pracownika to również możesz wykorzystać do tego celu reklamę. 

Jak widzisz opcji jest całkiem sporo. Może zadajesz sobie w tej chwili pytanie po co są te powyższe opcje wyboru celów reklamowych? Już odpowiadamy algorytm platformy LinkedIn podobnie jak Facebooka analizuje zachowania użytkowników pod względem zainteresowań ale również pod względem na jaki typ celów reklamowych najchętniej reagują np. czy chętnie zostawiają swoje dane osobowe, czy wchodzą w interakcję z opublikowanym postem a może chcą przejść na stronę internetową i tam zostawić swoje dane do kontaktu albo chcą sami zadzwonić do firmy. 

To jaki Cel reklamowy wybierzemy będzie miało znaczenie również jeśli chodzi o koszt całkowity kampanii oraz jak będziemy liczyć efekt kampanii. 

Jak wybrać właściwy cel reklamowy?

Przykład 1. Salon Samochodowy: 

Pracujesz w dziale handlowym salonu samochodowego i zastanawiasz się jak możesz wykorzystać potencjał serwisu LinkedIn, który cieszy się dosyć dużym zainteresowaniem również w naszym kraju dla przypomnienia aktualnie korzysta z tego serwisy 3,7 mln. użytkowników.

Twoim zadaniem jest sprzedaż jak największej liczby samochodów poprzez dotarcie do potencjalnych klientów w takim razie proponujemy takie rozwiązania:
  • Cel reklamowy „Odwiedziny Witryny” tutaj Twój potencjalny klient będzie mógł się skontaktować z Tobą za pomocą witryny internetowej, będzie miał namiary kontaktowe,  zdobędzie więcej informacji na temat aktualnej oferty.
  • Cel reklamowy „Interakcje” Twój klient będzie mógł skomentować post, który umieściliście na firmowym koncie, będzie mógł również polubić Wasz profil na LinkedIn.
  • Cel Reklamowy „Generowanie potencjalnych klientów” – klient zostawi Ci namiary do siebie a Twój dział handlowy będzie mógł skontaktować się z nim w celu prezentacji oferty lub zaproszenia do salonu na jazdy testowe ( rekomendujemy kontakt działu handlowego maks. 24 godziny od pozyskania Leada). 
Oczywiście można zaprojektować kampanie wykorzystując pozostałe Cele reklamowe natomiast z naszych  doświadczeń pracy z salonami samochodowymi te trzy powyższe cele sprawdzają się najlepiej również pod kątem kosztów kampanii. 
 

Przykład 2. Rekrutacja:

Pracujesz w dziale HR musisz z rekrutować nowych pracowników, również tutaj masz spore możliwości jeśli chodzi płatne kampanie reklamowe:

  • Cel Reklamowy „Generowanie potencjalnych klientów” – potencjalny pracownik zostawi swoje dane osobowe a Ty będziesz mógł skontaktować się z nim w celu zaproszenia do dalszego etapu rekrutacji.

Ale jest jeszcze lepszy sposób na zebranie Leada – wybór Celu:

  • Cel „Kandydaci do Pracy” – to takie połączenie celu pozyskania Leada z celem prezentacji oferty firmy – dodatkowo możesz w ramach systemu oznaczyć sobie interesujące Ciebie profile potencjalnych pracowników.
  • Oczywiście Cel „Odwiedziny w Witrynie” również mogą być doskonałym sposobem na przeprowadzenie procesu rekrutacji poprzez odpowiedni formularz kontaktowy. 

Podsumowanie:

Zanim zaczniesz tworzyć kampanię reklamową zastanów się jaka, najlepsza albo preferowana przez Ciebie będzie forma kontaktu z Twoim potencjalnym klientem? Bo to będzie determinować ostateczny wybór celu reklamowego a co za tym idzie również optymalizację kosztu kampanii.

Nasza kolejna rekomendacja – to w ramach jednej kampanii testuj kilka Celów reklamowych, wtedy będziesz wiedzieć, która forma Celu reklamowego jest najbardziej efektywna dla Twojej grupy docelowej.  

W kolejnym poradniku dowiesz się jakie mamy możliwości targetowania reklam bo tutaj jest całkiem sporo możliwości a serwis od czasu do czasu dodaje nowe funkcjonalności.

Jeśli masz więcej pytań na temat reklam w serwisie LinkedIn, lub potrzebujesz konsultacji/szkolenia zapraszamy do kontaktu z nami. Napisz na mail szkolenia@spacepr.pl lub wypełnij poniższy formularz kontaktowy. Zapraszamy również na nasze szkolenie LinkedIn Ads Masterclass, oraz pozostałe szkolenia, które znajdziesz w Menu Szkolenia!

Do usłyszenia!

 

Udostępnij:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Close Menu