Reklama w serwisie LinkedIn – wprowadzenie – poradnik

Reklama w serwisie LinkedIn nie jest taka trudna. W tym poradniku dowiesz się o podstawowych funkcjonalnościach systemu reklamowego LinkedIn Ads.

Serwis społecznościowy LinkedIn cieszy się dużym zainteresowaniem wśród internautów w naszym kraju. Stan na dzień 15 stycznia 2020 to ponad 3,7 mln. aktywnych użytkowników serwisu w naszym kraju. 

Powstało już całkiem sporo poradników na temat jak stworzyć profesjonalne konto prywatne, co to jest Social Selling, jak promować Markę osobistą oraz jak prowadzić komunikację na stronach firmowych tzw. Company Page oraz Showcase Page. A co z reklamą? Ten poradnik wprowadzi Cie w system reklamowy LinkedIn Ads. Do dzieła!

Tak się dobrze składa, że w ostatnim roku Menadżer reklam przeszedł duże zmiany również pod względem wizualnym upodabniając się do systemów reklamowych Facebook Ads. i Google Ads. Więc jeśli robiłaś/eś już reklamy, w któryś wspomnianych systemów reklamowych to zauważysz duże podobieństwa. Zdecydowanie Menadżer Reklamowy LinkedIn jest teraz bardzie intuicyjny. 

Konto Reklamowe LinkedInie:

Klikająć w menu „Produkty” po prawej stronie od naszego profilowego zdjęcia, znajdziesz cały wachlarz dodatkowych aplikacji, jakie mamy do dyspozycji w rama platformy LinkedIn. To tutaj znajdziesz przycisk odsyłający do menadżera Reklamy.  

Jeżeli jeszcze nie masz konta reklamowego to kolejnym krokiem będzie wypełnienie formularza za pomocą, które założysz swoje pierwsze konto reklamowe.  

Zakładanie konta reklamowego:

Tutaj ustalisz ostateczną nazwę swojego konta oraz co ważne walutę w jakiej będzie się rozliczać. W tej chwili (stan na dzień 15 stycznia 2020 r.) nie ma możliwości płatności w złotówkach za kampanie reklamowe, co jest trochę dziwne bo za wybrane konto „Premium” (o różnicach w kontach Premium już innym artykule) można rozliczać w złotówkach. Co ważne w tym formularzu będzie trzeba powiązać konto ze swoim profilem firmowy (Company Page) lub marką firmy (Showcase Page). Jeżeli jeszcze nie posiadasz takiej strony to klikając w przycisk „Stwórz nową stronę LinkedIn” stworzysz stronę firmową.  

Zarządzanie administratorami konta reklamowego:

Jeżeli strona firmowa już istnieje a nie jesteś administratorem takiej strony to musisz poprosić admina o przypisanie Ci określonej roli: 

Klikając Administratorzy stron będziesz mieć możliwość określenia odpowiedniej roli osoby odpowiedzialnej za kampanie reklamowe. Dostępne role, trochę analogicznie do systemu reklamowego Facebooka.:

  •  Wyznaczeni administratorzy – poziom, który ma największe uprawnienia do zarządzania stroną, reklamami, ogłoszeniami o prace, przypisaniem lub skasowaniem administratorów etc.
  •  Publikujący ogłoszenia o pracę.
  •  Publikujący sponsorowaną treść.
  •  Menadżer formularza generowania potencjalnych klientów – czyli tutaj będziesz mieć możliwość zarządzania formularzami leadowymi.

 

Do tworzenia i zarządzania kampaniami reklamowymi wystarczy admin „Publikujący sponsorowaną treść” lub „Wyznaczeni administratorzy” 

Podstawowy Panel Menadżera Reklamy:

Ok to teraz już możemy rozpocząć przygodę z kampaniami reklamowymi. 

Posiadając już skonfigurowane konto będziemy mogli przygotować pierwsze kampanie reklamowe. Menadżer reklamy jest podobnie skonfigurowany jak systemy reklamowe Facebook Ads. i Google Ads. czyli mamy 3 bloki, które będą nas prowadzić po konfiguracji kampanii reklamowej:

  •  Grupy Kampanii – uruchomisz osobne grupy kampanii reklamowych.
  •  Kampanie – tutaj wybierzesz takie parametry jak: Cel reklamowy, Target, Budżet, Harmonogram trwania kampanii.
  •  Reklamy – w tym miejscu będziemy tworzyć ostateczny Content reklamy.

Konfiguracja płatności za reklamy:

 Zanim odpalisz swoją pierwszą kampanię reklamową musisz jeszcze włączyć ustawienia dotyczące płatności oraz wprowadzić dane do faktury:

Obecnie za kampanie reklamowe możemy rozliczać się za pomocą karty kredytowej nie ma tutaj jeszcze opcji przelewów tak jak w Google Ads. lub na Facebooku. Jest oczywiście procedura weryfikacji konta gdzie wydając  ok. $3000/miesięcznie przez okres co najmniej dwóch kolejnych miesięcy w ciągu ostatniego roku będziemy mogli ubiegać się o zakwalifikowania się do programu stałego fakturowania i przelewów.

W kolejnym poradniku poznasz Cele reklamowe, jakie mamy możliwości targetowania reklam oraz jaki Content możemy tworzyć w ramach kampanii reklamowych. 

Masz więcej pytań na temat reklam w serwisie LinkedIn, lub potrzebujesz konsultacji/szkolenia zapraszamy do kontaktu z nami. Napisz na mail szkolenia@spacepr.pl lub wypełnij poniższy formularz kontaktowy. Zapraszamy również na nasze szkolenia, które znajdziesz w Menu Szkolenia!

Udostępnij:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Close Menu