Trendy Marketingowe i PR w 2017

2017 rok będzie z pewnością bardzo wymagający dla marketerów i działów PR. Możliwości dystrybucji treści zmieniają się praktycznie każdego dnia!

Jeśli chodzi digital – zdecydowanie najwięcej do powiedzenia będą miały serwisy Google, YouTube i Facebook, które cały czas inwestują sporą część pieniędzy w nowe rozwiązania technologiczne np. sztuczną inteligencję w ostatnim roku tzw. Booty zrobiły furorę. Marki chętniej wykorzystują to narzędzie do komunikacji z coraz bardziej wymagającymi klientami/fanami.

Jeśli miałbym określić główne trendy w 2017 to będą to z pewnością.

Live Streaming

Już ubiegły rok pokazał jak skuteczne może to być narzędzie – dzisiejszych czasach nie potrzebujemy już praktycznie telewizji, żeby dotrzeć z przekazem „live” do odbiorców zainteresowanych treścią, którą mamy do przekazania. Praktycznie każdy użytkownik „smartphona” ma swoją własną telewizję w dłoni, wystarczy tylko pomysł na transmisję i wybranie odpowiedniego kanału komunikacji z targetem, do którego chcemy dotrzeć z przekazem. Instagram – to już kolejny wielki gracz, który uruchomił funkcję live (do wyboru mamy jeszcze facebook, periscope, twitter, youtube).

Doskonałym przykładem jak wykorzystać technologię Live – jest Real Madryt, który ma 92 mln. fanów na Facebooku, gdzie relacje z meczów zespołu rezerw ogląda ponad 50 tyś. z nich. Może jest to tylko jakiś promil wszystkich fanów ale ta liczba będzie się zwiększać.

Jestem przekonany, że w 2017 roku będziemy świadkami pierwszej transmisji w mediach społecznościowych, która przyciągnie w jednej chwili milion osób.

Automatyzacja i personalizacja

Badanie The State of the Connected Customer zrobione w połowie 2016 roku przez Salesforce zawiera pytanie: „Jakie czynniki uważasz za ważne podczas podejmowania decyzji zakupowej?” 59% respondentów odpowiedziało, że „silna lub znana marka” jest takim czynnikiem. Jednocześnie 58% (tylko jeden procent mniej!) zadeklarowało, że „spersonalizowane doświadczenie” jest dla nich również ważne.

Jak można wykorzystać takie narzędzie:

  • Zastanów się nad wprowadzeniem programu lojalnościowego oraz personalizacji przekazu do Twoich obecnych klientów.
  • Wykorzystaj narzędzia do automatycznej lub półautomatycznej komunikacji z klientem – możesz do tego wykorzystać takie narzędzia jak Intercom lub User Engage – narzędzie, które dają doskonałe możliwości zarządzania bazą danych i segmentacji pozyskany leadów.
  • Stwórz „personę” dla Twojej komunikacji – zastanów się jakie przekazy będą oddziaływały na Twoich odbiorców?

Marketing treści – czyli Content Marketing

Pomimo czasu o kiedy marketerzy stosują narzędzia content marketingowe – to nadal jest naprawdę skuteczne narzędzie. Kluczowa kwestia to właściwy dobór kanałów dystrybucji treści oraz użycie właściwego języka komunikacji. Dla przykładu produkt jakim jest samochód wybranej marki; wykorzystanie Content Marketingu – będzie wymagać innej kreacji, gdy będziemy chcieli go reklamować w prasie branżowej/motoryzacyjnej, jeszcze innej kreacji w serwisach np. businessinsider.com.pl, Onet.pl, Natemat itp. a innej kreacji w kanałach społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube). Również to jak zostanie przygotowana strona internetowa będzie miała znaczenie.

Polski użytkownik internetu jest coraz bardziej wymagający już nie klika we wszystko co popadnie.

Jak możesz wykorzystać Content Marketing:

  • Postaw na ambasadorów marki, jeśli możesz wykorzystaj celebrytów/influencer.
  • Wykorzystaj wszystkie dostępne narzędzia (www, blogi, social media).
  • Zainwestuj w „Paid Media” – (Google Adwords, Facebook Ads, Instagram Ads, LinkedIn Adv.) oraz w inne platformy (medium.pl, natemat.pl, businessinsider.com.pl).
  • Eksperymentuj z zaangażowaniem – dobierz te narzędzia, które sprawdzają się dla Twojego biznesu i co najważniejsze, gdzie znajdują się Twoi potencjalni klienci.

User Generated Content

Rozwój internetu i technologii informatycznych przyczynił się do zmiany sposobu komunikacji tzw. stary marketing z jednokierunkową dystrybucją treści (Nadawca-Odbiorca) na dwukierunkową komunikację (Nadawca-Odbiorca-Nadawca).

Co nam to daje? Przede wszystkim możliwość wykorzystania faktu, że fani/klienci naszej marki rozmawiają o nas w sieci. Zamień „Odbiorców” na „Nadawców”. Monitoruj internet nie tylko w zakresie opinii na nasz temat (piszą dobrze/źle) ale również monitoruj pod kątem rozwiązania konkretnego problemu. Reaguj jak najszybciej! W ten sposób możesz zbudować przewagę konkurencyjną i rozpoznawalność marki jak ta, która cały czas trzyma rękę na pulsie.

Udostępnij:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email