Reklama na LinkedIn cz.1

Reklama w serwisie LinkedIn nie jest taka trudna.

W tym poradniku dowiesz się o podstawowych funkcjonalnościach systemu reklamowego LinkedIn Ads.

 

Serwis społecznościowy LinkedIn cieszy się dużym zainteresowaniem wśród internautów w naszym kraju. Stan na dzień 4 kwietnia 2024r. to7 mln. aktywnych użytkowników serwisu w naszym kraju. 

Co to jest LinkedIn i jaki potencjał tkwi na tej platformie?

Choć może nie wiesz ale platforma LinkedIn jest dostępna już ponad 20 lat. Dokładnie w 2002 roku została oficjalnie uruchomiona. Główny cel jaki przyświecał twórcą platformy to stworzenie miejsca w świecie online dla specjalistów z różnych branż. 

Platforma miała służyć również rekruterom do poszukiwania potencjalnych kandydatów do pracy jak również kandydatom dawała możliwość znalezienia potencjalnego pracodawcy. 

W 2016 roku LinkedIn został kupiony przez Microsoft i od tej pory dynamicznie rozwija się na całym świecie (1 mld. users) oraz w naszym kraju, gdzie obecnie korzysta z tej platformy 7 100 000 użytkowników. 

Reklama w serwisie LinkedIn czy to ma sens i jakie daje możliwości?​

Powstało już całkiem sporo poradników na temat jak stworzyć profesjonalne konto prywatne, co to jest Social Selling, jak promować Markę osobistą oraz jak prowadzić komunikację na stronach firmowych tzw. Company Page oraz Showcase Page. A co z reklamą? Ten poradnik wprowadzi Cie w system reklamowy LinkedIn Ads. Do dzieła!

Ostatnim roku Menadżer reklam przeszedł duże zmiany również pod względem wizualnym upodabniając się do systemów reklamowych Facebook Ads. i Google Ads. Więc jeśli robiłaś/eś już reklamy, w któryś wspomnianych systemów reklamowych to zauważysz duże podobieństwa. Zdecydowanie Menadżer Reklamowy LinkedIn jest teraz bardzie intuicyjny. 

Konto Reklamowe LinkedInie: Gdzie znajdziesz?

 

Klikając w menu „Dla Firm” po prawej stronie od naszego profilowego zdjęcia, znajdziesz cały wachlarz dodatkowych aplikacji, jakie mamy do dyspozycji w ramach platformy LinkedIn. To tutaj znajdziesz przycisk odsyłający do menadżera Reklamy.  

Jak założyć konto reklamowe na LinkedIn?

Tutaj ustalisz ostateczną nazwę swojego konta oraz co ważne walutę w jakiej będzie się rozliczać. Pamiętaj, że możesz już wybrać płatność za kampanie w złotówkach. Co ważne w tym formularzu będzie trzeba powiązać konto ze swoim profilem firmowy (Company Page) lub marką firmy (Showcase Page). Jeżeli jeszcze nie posiadasz takiej strony to klikając w przycisk „Stwórz nową stronę LinkedIn” stworzysz stronę firmową.  

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Zarządzanie kontem reklamowym na LinkedIn

Jeżeli strona firmowa już istnieje a nie jesteś administratorem takiej strony to musisz poprosić admina o przypisanie Ci określonej roli: 

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

 

Klikając Administratorzy stron będziesz mieć możliwość określenia odpowiedniej roli osoby odpowiedzialnej za kampanie reklamowe. Dostępne role, trochę analogicznie do systemu reklamowego Facebooka.:

  •  Wyznaczeni administratorzy – poziom, który ma największe uprawnienia do zarządzania stroną, reklamami, ogłoszeniami o prace, przypisaniem lub skasowaniem administratorów etc.
  •  Publikujący ogłoszenia o pracę.
  •  Publikujący sponsorowaną treść.
  •  Menadżer formularza generowania potencjalnych klientów – czyli tutaj będziesz mieć możliwość zarządzania formularzami leadowymi. 

Do tworzenia i zarządzania kampaniami reklamowymi wystarczy admin „Publikujący sponsorowaną treść” lub „Wyznaczeni administratorzy” 

Podstawowy panel reklamowy na LinkedIn

Ok to teraz już możemy rozpocząć przygodę z kampaniami reklamowymi. 

Posiadając już skonfigurowane konto będziemy mogli przygotować pierwsze kampanie reklamowe. Menadżer reklamy jest podobnie skonfigurowany jak systemy reklamowe Facebook Ads. i Google Ads. czyli mamy 3 bloki, które będą nas prowadzić po konfiguracji kampanii reklamowej:

  •  Grupy Kampanii – uruchomisz osobne grupy kampanii reklamowych.
  •  Kampanie – tutaj wybierzesz takie parametry jak: Cel reklamowy, Target, Budżet, Harmonogram trwania kampanii.
  •  Reklamy – w tym miejscu będziemy tworzyć ostateczny Content reklamy.

Konfiguracja płatności za reklamy:

 Zanim odpalisz swoją pierwszą kampanię reklamową musisz jeszcze włączyć ustawienia dotyczące płatności oraz wprowadzić dane do faktury:

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

 

Obecnie za kampanie reklamowe możemy rozliczać się za pomocą karty kredytowej nie ma tutaj jeszcze opcji przelewów tak jak w Google Ads. lub na Facebooku. Jest oczywiście procedura weryfikacji konta gdzie wydając ok. $3000/miesięcznie przez okres co najmniej dwóch kolejnych miesięcy w ciągu ostatniego roku będziemy mogli ubiegać się o zakwalifikowania się do programu stałego fakturowania i przelewów.

W kolejnym poradniku poznasz Cele reklamowe, jakie mamy możliwości targetowania reklam oraz jaki Content możemy tworzyć w ramach kampanii reklamowych. 

W kolejnym artykule dowiesz się jakie są dostępne cele reklamowe na LinkedIn. 

Scroll to Top