Piątek 12 stycznia 2018 – zdecydowanie ta data zostanie nam na długo w pamięci!
O co chodzi? Więcej informacji znajdziecie bezpośrednio tutaj Zmiany w algorytmie. Jak powiedział Mark – chce przywrócić charakter społecznościowy serwisowi Kluczową frazą wydaje się być „meaningful interactions„, czyli dostarczanie użytkownikom treści, które mają dla nich jak największe znaczenie, treści których nie konsumują biernie.
W ostatnim czasie większość marketerów gorąco komentuje nadchodzące zmiany w największym serwisie społecznościowym. Postanowiłem dodać kilka uwag i rekomendacji do tego tematu. Nieskromnie powiem, że od dawna mówię o nadchodzącym pogromie zasięgów na moich szkolenia z Facebooka.
Co to oznacza dla nas? Administratorów i twórców treści na Fan Page’y:
Jeśli prowadzisz fanpage to Twoje posty będą docierać do mniejsze liczby odbiorców. Według nowych ustawień algorytmu Facebook będzie częściej wyświetlał posty znajomych oraz sponsorowane posty fan page’y.
Facebook przyznaje, że zdaje sobie sprawę z tego, że będziemy mniej spędzali czasu na stronie i to przede wszystkim może uderzyć fan page’e, wszystko w imię przywrócenia charakteru społecznościowego. Moim zdaniem zdecydowanie chodzi o wyciągnięcie jednak z kieszeni marketerów większej kasy.
Jednym słowem to co mówię od jakiegoś czasu, chcesz dotrzeć do swoich fanów z treścią, zapłać Facebookowi kupując sponsorowany post!!
Zdecydowanie wyższy priorytet będą miały posty zachęcające do konwersacji, dyskusji, szczególnie takie w których użytkownicy pytają o radę, proszą o rekomendacje oraz artykuły i tradycyjnie content video!
Jak sobie radzić w nowej sytuacji?
Od jakiegoś czasu twierdzę i mówię to na moich szkolenia, publikuj treści, które interesują twoich odbiorców/klientów zdecydowanie trzeba iść na jakość a nie na ilość. Jeśli nie masz nic konkretnego do zakomunikowania to nie publikuj szkoda czasu.
Zastosuj zasadę 80/20 czyli 80% treści angażujące Twoich fanów a tylko 20% treści sprzedażowych.
Chcesz zachęcić użytkowników do interakcji z Twoją marką? załóż grupę, która będzie powiązana z fan page’em!
The first changes you’ll see will be in News Feed, where you can expect to see more from your friends, family and groups.
Kolejna moja rekomendacja – Wydarzenia nadal mają dużą moc jeśli chodzi o generowanie zasięgu w tym serwisie.
Nie od dziś wiadomo, że content w postaci LIVE’ów czyli transmisje na żywo mają średnio 6x większą aktywność niż zwykłe filmy.
Messenger – narzędzie, które nadal jest niedoceniane przez marketerów i administratorów fan page’y. Bot’y, bot’y jeszcze raz bot’y wykorzystaj tą formę do komunikacji z fanami. Jest tutaj co raz więcej bezpłatnych aplikacji bardzo łatwych do zainstalowania na fan page’u i stronie www. (ja korzystam: www.chatfuel.com).
Przekonajcie fanów, żeby zaznaczyli opcję „Wyświetlaj najpierw”opcja, która jest już bardzo długo dostępna a mało kto z tego korzysta!!!
Reklama
Zdecydowanie musisz zwiększyć budżet reklamowy na to medium, dobry sposobem jest promowanie każdego wartościowego posta nie tylko tego stricte sprzedażowego, ale również wizerunkowego! Testuj grupy docelowe, formaty reklamowe i sam content reklamowy.
Pamiętaj o zasadzie 80/20
I na koniec!!
Co myśleć o ostatnich zmianach! Moim zdaniem ostatni ruch administratorów Facebooka z Markiem na czele, powinien poprawić jakość tego serwisu. Bardzo często spotykam się stwierdzeniem przez użytkowników tego serwisu, że Facebook stał śmietniskiem głupich postów, aplikacji stylu „do jakiej gwiazdy jest podobny” oraz konkursów, które wielokrotnie nie są zgodne z regulaminem serwisu.
Poczekajmy zobaczymy co przyniosą ostatnie zmiany, a może Facebook wynagrodzi nam zmiany w algorytmie jakimś nowym ciekawym rozwiązaniem? Czas pokaże!!
P.S. Chcesz dowiedzieć się więcej o rozwiązaniach i możliwościach Facebooka?Zapraszam na moje szkolenia Facebook Masterclass oraz konsultacje lub napisz do mnie: marcin.janowski@spacepr.pl